BDSC WorkDesk Odoo bővítmény 

Probléma- és hibakezelő rendszer (servicedesk), valamint ügyféljegy-rendszer (helpdesk), avagy hogyan kerülhet a Mantis az Odoo asztalra....
(WorkDesk = ServiceDesk + HelpDesk)

Bevezetés


Mi az a BDSC WorkDesk?


A WorkDesk átfogó probléma- és hibakezelő rendszer (servicedesk), amely elengedhetetlen eszköz a projektmenedzsmentben és a szoftverfejlesztésben. Lehetővé teszi feladatok, problémák regisztrálását, azok projektekhez, felelősökhöz történő hozzárendelését, majd a megoldásukban történő együttműködést, a kapcsolódó események, munkamenet szakasz- és állapotváltozások követését.


A WorkDesk tartalmaz egy ügyféljegy-rendszert (helpdesk, hibajegy kezelő), amely lehetővé teszi, hogy az ügyfelek támogatási igény jegyeket, hibajegyeket küldjenek be e-mailben, vagy vegyenek fel űrlapon keresztül. Lehetőséget ad az ügyfelek részére is a problémák megoldásában történő közreműködésre és események követésére.


A BDSC által fejlesztett WorkDesk az Odoo Project és Timesheet modulok funkcióinak kiegészítése. A kiegészítés célja, hogy Odoo alternatívát kínáljon a közismert MantisHub Bug & Issue Trecker-nek, vagy más ServiceDesk + HelpDesk szolgáltatásnak mint például a LiveAgent. Odoo Community és Enterprise környezetekben egyaránt alkalmazható.


A WorkDesk teljes megismeréséhez, javasolt áttekinteni az alábbi Odoo oktató videókat:

  • Odoo Chatter - Csevegés. A chatter funkció minden Odoo alkalmazáshoz kapcsolódik, a kommunikáció egyszerűsítése, a nyomonkövethetőség fenntartása és a csapattagok közötti elszámoltathatóság érdekében. A chatter ablakok lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy kommunikáljanak belső felhasználókkal és külső kapcsolattartókkal. A chatter lehetővé teszi továbbá a felhasználók számára, hogy jegyzeteket rögzítsenek, fájlokat töltsenek fel és tevékenységeket ütemezzenek.


Feladat kezelés



Konfiguráció


A konfigurációs menüben definiálhatja a feladat szakaszokat, kategóriákat, súlyosságot, típust, címkéket. Cak a feladat Prioritása és a munkamenet szakaszokon belüli Állapotai nem módosíthatók.Projekt konfigurálás


Feladat szakaszok


Nincsnek alapértelmezett szakaszok definiálva, a feladatok feldolgozási fázisainak (munkamenetének, workflow-jának) jellemzésére. Ehelyett egyedi szakaszok hozhatók létre, a konkrét üzleti igényekhez igazítva. Egy új projekt létrehozása után ezt azonnal meg is kell tenni. Segítségént vannak javasolt minták.

Feladat szakaszok minták




Szakaszok beállítási lehetősége


Szakaszok beállítási lehetősége. SMS és E-mail sablonok: automatikusan e-mailben, vagy SMS-ben küldhet értesítést az ügyfélnek, amikor egy feladat eléri ezt a szakaszt. Projektek: a feladat szakasz megosztása több projekt között. Kanban nézetben behajtott: a feladat szakasz és az ebben a szakaszban lévő összes feladat elrejtése a Kanban nézetből. Ezeken kívül beállíthatók még automatizálások, egyéni szabályok, amelyek automatikus műveleteket indítanak el, például tevékenységek létrehozása, követők hozzáadása, vagy webhook-értesítések küldése.


A feladatok szakaszok közötti mozgatásánál, alapértelmezés szerint minden átmenet engedélyezett. De ha az látható, hogy egyes átmenetek nem lehetségesek, annak az lehet az oka, hogy a projekt adminisztrátora módosította a lehetséges szakasz átmeneteket az adott projekt "Szakasz engedélyezése" beállításánál, és az az átmenet nem engedélyezett, vagy a felhasználó nem férhet hozzá az adott állapot módosításához.


Feladatok mozgatása a szakaszok között


Feladatok mozgatásának korlátozása a szakaszok között


Feladat állapotok (státuszok)


A feladat állapotok a szakaszon belüli feladatok állapotának nyomon követésére, valamint a feladat bezárására alkalmazhatók, ha az elkészült vagy törölték. A szakaszokkal ellentétben az állapotok nem testreszabhatók. Öt feladatállapot létezik és a következőképpen használatosak:


  • Folyamatban: ez az összes feladat alapértelmezett állapota, ami azt jelenti, hogy folyamatban van a feladatnak a következő szakaszba léptetéséhez szükséges munka.
  • Módosítás kérve: annak kiemelése, hogy ügyfél által kérve, vagy belső ok miatt, változtatásokra van szükség mielőtt a feladatot áthelyeznénk a következő szakaszba.
  • Jóváhagyott: kiemeli, hogy a feladat készen áll a következő szakaszba való áthelyezésre, azt magához veheti a következő szakasz feldolgozója.
  • Visszavonva: a feladat törlése.
  • Befejezve: a feladat bezárása annak befejezése után.

Feladat állapotok (státuszok)


Megjegyzés: A Módosítás kérve és Jóváhagyott feladat állapotok törlődnek, amint a feladat egy másik szakaszba kerül, és a feladat állapota visszaáll az alapértelmezett Folyamatban állapotra. Ha tehát a szükséges munka már befejeződött az előző szakaszban, a Módosítás kérve, vagy Jóváhagyva állapotok ismét alkalmazhatók az új szakaszban. A Visszavonva és a Befejezve állapotok függetlenek a szakasztól. Ha egy feladatot Befejezve, vagy Visszavonva állapotúra jelölt meg, az bezárul és eltűnik a listákból és nézetekből, hogy ne zavarjon. Ha szükséges, állapotának megváltoztatásával újra megnyitható.


Feladat kategóriák


Nincsnek alapértelmezett feladat kategóriák, egyedi kategóriák hozhatók létre a konkrét üzleti igényekhez igazítva, mint például az alábbi ábrán. A feladat kategória lehetővé teszi, hogy a feladatokat, problémákat azok jellege alapján, meghatározott területekre osszuk fel, pl. Értékesítés, Support, Fejlesztése, Pénzügy, Marketing stb. A kategóriák minden projektben és feladatnál alkalmazhatók, de projektenként meg lehet határozni egy alapértelmezett feladat kategóriát. A kategóriákhoz alapértelmezett felelős rendelhető, akihez a beérkező feladatok automatikusan hozzárendelődnek. 


Feladat kategóriák


A WorkDesk portál űrlapon (WDP Form) keresztül történő feladat beküldés esetére meghatározható, hogy az űrlapon milyen kategóriák legyenek kiválaszthatók, ezzel a beküldött feladat annak jellegéhez kapcsolható és a kompetens feldolgozó csoporthoz fog közvetlenül kerülni, fokozva ezzel is a feldolgozás hatékonyságát.


Feladat kategóriák beállítása a projektben


Feladat típusok és súlyosságok


Nincsnek alapértelmezett feladat típusok és súlyosságok, egyedileg hozhatók létre a konkrét üzleti igényekhez igazítva, mint például az alábbi ábrákon. A feladat típusok egyediek lehetnek projektenként, ezért azokat külön-külön hozzárendelhetjük a projektekhez, valamint utólag, a projekt beállításaiban is beállítható, hogy melyek legyenek engedélyezettek. A súlyosság jellemzően ennél általánosabb fogalmakat használ, ezért azok minden projektben azonosak.


Feladat típusok

Feladat súlyosságok

Feladat egyedi mezők (tulajdonságmezők)


Szükség esetén egyedi mezők is hozzáadhatók a feladatokhoz, a tulajdonság mezők hozzáadása funkcióval. A tulajdonságok olyan adatokat tartalmazó mezők, melyek meg lesznek osztva a projekthez tartozó összes feladat között.


A tulajdonságmező hozzáadásához nyissa meg a feladatot és vigye az egérmutatót a feladat neve melletti  (Akciók) gombra és válassza ki a tulajdonságok hozzáadása (Add Properties)  gombot. Válassza ki a típust, és ha szükséges, adjon hozzá egy alapértelmezett értéket. Ha azt szeretné, hogy a mezők megjelenjenek a kanban nézetekben, jelölje be a Nézet kanbanban (Display in Cards) mezőt is. A tulajdonság létrehozási ablak érvényesítéséhez és bezárásához kattintson bárhova.


Feladat egyedi mezők (tulajdonságmezők)


Feladatok létrehozása manuálisan


A WorkDesk alkalmazás feladatai manuálisan, vagy automatikusan is létrehozhatók, beleértve az e-maileket, vagy a webhely WDP űrlapját is. Manuális feladatkészítéshez nyissa meg a Projekt alkalmazást, és válassza ki a kívánt projektet. Lista- vagy Gantt-nézetben kattintson az "Új" gombra a bal felső sarokban.


Automatikusan jön létre a feladat azonosító sorszáma. Töltse ki a feladat címét, és adjon hozzá egy, vagy több felelőst. A feladat megnyitásával, az alábbi mezőket töltheti ki:


  • Feladat neve: a feladat címe, megnevezése. Az itt megadott szöveg lesz a Feladat, Probléma, Hiba, Ügy stb. elnevezése, ezért relevánsan, röviden, tömören érdemes megfogalmazni.
  • Prioritás csillagok: kattintson a csillag ikonra a feladat prioritásának beállítására. A feladat prioritásnak négy állapota van, amit a három csillag állapota jelez. Normál (egyik csillag sincs megjelölve), Fontos (egy csillag sárga), Nagyon fontos (két csillag sárga), SOS (mindhárom csillag sárga). Az ikonok kattintásra sárgára válnak. Kattintson újra a prioritás eltávolításához.
  • Projekt: az a projekt, amelyhez ez a feladat tartozik.
  • Hozzárendelések: a feladattal kapcsolatos munkáért felelős személy(ek).
  • Címkék: egyéni címkék, amelyek lehetővé teszik a feladatok kategorizálását és szűrését.
  • Vevő: az a személy vagy cég, akinek ezt a feladatot kiszámlázzuk. Ez a mező csak azoknál a feladatoknál jelenik meg, amelyek számlázható projektekhez tartoznak.
  • Értékesítési rendelés tétel: ez lehet az a vevői rendelés, amelyet a feladat létrehozásához használt, vagy egy vevői rendelés, amelyet manuálisan kapcsoltak ehhez a feladathoz. Ez a mező csak a számlázható projektekhez kapcsolódó feladatoknál jelenik meg.
  • Kiosztott idő: az az idő, ameddig a feladaton végzett munka várhatóan tartani fog a belső elszámolások szerint, munkaidő-nyilvántartással követve az Eltöltött idő(órák) alapján.
  • Várható idő: az az idő, ameddig a feladaton végzett munka várhatóan tartani fog a külső elszámolások szerint, munkaidő-nyilvántartással követve a Munkaidő(órák) alapján.
  • Határidő: a feladat várható befejezési dátuma a belső elszámolás szerint. Miután kitöltötte ezt a mezőt, megadhat egy intervallum dátumot is a feladatok teljes időtartamának megadásához.


Megjegyzés: Új feladatokat létrehozhat kanban nézetben is a feladat szakasz neve melletti "  " gombra kattintva. A következő mezők közvetlenül a kanban nézetből is szerkeszthetők az egyes feladatok megnyitása nélkül: Prioritás, Határidő, Hozzárendelések és Feladat állapot. Színkódot is megadhat, vagy beállíthat egy borítóképet a feladatához, ha rákattint a "    " jelre.

Feladat kanban nézete


Új feladatot konfigurálhat a feladat címében használt alábbi parancsokkal, pl.:

  • 30h : a feladatra szánt idő 30 óra.
  • #tcímke: címkék hozzáadása a feladathoz.
  • @felhasználó: a feladat hozzárendelése egy felhasználóhoz.


A helyes formátum használata mellett kövesse a következő sorrendet: a feladat neve, majd a hozzárendelt idő, a címkék, a hozzárendelt személy (létezőnek kell lennie). Például, ha szeretne létrehozni egy „Műhely előkészítése” nevű feladatot, 5 órát szánna rá, és hozzáadná az „Iskola” címkét, és az Administrator nevű felhasználóhoz szeretné azt rendelni, a következő feladat címet adja meg: "Műhely előkészítése 5h #iskola @Administrator".



Feladatok létrehozása manuálisan


Feladatok létrehozása e-mail aliasból


Ez a funkció lehetővé teszi feladat automatikus létrehozását e-mail küldésével egy megadott e-mail címre. A konfiguráláshoz nyissa meg a Projekt alkalmazást, majd a kanban nézetben kattintson a "    " jelre a kívánt projekt neve mellett. Válassza a Beállítások lehetőséget, majd nyissa meg a Beállítások lapot. Töltse ki a "Feladatok létrehozása e-mail küldésével a következő címre" mezőket:


  • Az alias mezőbe a @ szimbólum előtt: írja be az e-mail alias nevét, például a projekt azonosítóját "2410318", vagy hogy "kapcsolat", "feladat".
  • Domain: a legtöbb esetben ez alapértelmezés szerint ki van töltve a rendszerbeállításokban beállított domainnel.
  • E-mail fogadása inne: korlátozhatja, hogy kik hozhatnak létre feladatott a projektben.

Feladatok létrehozása e-mail aliasból


Amikor e-mailt küld az aliasra, az e-mail automatikusan feladattá alakul. A következő szabályok érvényesek:


  • Az e-mail feladója megjelenik a Vevő (ügyfél) mezőben.
  • Az e-mail tárgya megjelenik a Feladat címe mezőben.
  • Az e-mail törzse megjelenik a Leírás mezőben.
  • Az e-mail teljes tartalma megjelenik a csevegés területen.
  • Az e-mail összes címzettje (To/Cc/Bcc), aki Odoo felhasználó is, automatikusan hozzáadódik a feladathoz követőként.

A konfigurálás után az e-mail-alias a projekt neve alatt látható a Kanban-irányítópulton.Feladat kanban nézetének mezői


Feladatok létrehozása weboldalon a WDP Form űrlappal


Ha telepítve van a Webhely alkalmazás az adatbázisában, a weboldalon a WDP Form dinamikus űrlap elem beillesztésével hozhat létre feladat beküldésére alkalmas űrlapot. A WDP Form mezői automatikusan jönnek létre a felhasználótól és kiválasztott projekttől függően. Az űrlap mezői nem módosíthatók.


WDP Form a WorkDesk dinamikus űrlapja



Az űrlap kitöltésének első lépése a megfelelő projekt kiválasztása. Ehhez a projekthez fog kapcsolódni a beküldésre kerülő feladat. A WDP Form azokat a projekteket teszi kiválaszthatóvá, melyekhez az adott felhasználó jogosult feladatot beküldeni. A projekt adminisztrátora állíthatja be az ehhez szükséges paramétereket (láthatóság, közreműködők, követők). Ha nem jelenik meg a megfelelő projekt neve a projekt mezőben, akkor a felhasználónak nincs jogosultság beállítva feladat beküldésére ehhez a projekthez a weboldalon keresztül.


A weboldalon történő feladat beküldéséhez


  • Először válassza ki azt a projektet melyhez a feladat kapcsolódik. Ezt követően automatikusan frissül az űrlap és a mezőkben kiválasztható tartalom
  • Adja meg a megnevezésben a Feladat/Ügy elnevezését, ez lesz a beküldött feladat neve
  • Töltse ki a szükséges adatokat, illetve válassza ki az egyes mezők listáiból a szükséges értéket
  • Az elküld gombbal a feladat hozzárendelődik a kiválasztott projekthez és a feladat szakaszok legelső szakaszában fog megjelenni
  • A beküldés sikerességéről tájékoztató felirat jelenik meg, mely kiírja a feladat egyedi azonosító számát is, amivel hivatkozni lehet rá


WDP Form-on keresztül történő feladat beküldés

A projekt feladatokhoz rendelt Kiválasztás típusú tulajdonságmezőket a WDP Form űrlap dinamikusan felveszi. Az űrlap elküldésével az itt kijelölt értékek hozzárendelődnek a beküldött feladathoz.


WDP Form űrlap  dinamikus mezői